خودرو |
|
تویوتا پرادو VX چهار در | کیا اسپورتیج SL |
کشور سازنده |
|
ژاپن
|
کره جنوبی
|
سال (طراحی) |
|
۲۰۱۰ | ۲۰۱۱ |
موتور |
|
۶ سیلندر ۲۴ سوپاپه | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور |
|
۳۹۵۶سی سی | ۲۳۶۰سی سی |
حداکثر قدرت |
|
۲۷۱ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه | ۱۷۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور |
|
۳۸۶ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه | ۲۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه |
جعبه دنده |
|
۵ دنده اتوماتیک | ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ |
|
۸٫۵ ثانیه | ۹٫۸ ثانیه |
حداکثر سرعت |
|
۲۰۰ کیلومتر در ساعت | ۱۸۳ کیلومتر در ساعت |
وزن |
|
۲۴۳۵ کیلوگرم | ۱۵۸۸ کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) |
|
۴۹۹۰ طول – ۱۸۸۵ عرض – ۱۸۸۰ ارتفاع | ۴۴۴۰ طول – ۱۸۵۴ عرض – ۱۶۳۶ ارتفاع |
فاصله بین دو محور |
|
۲۷۸۹ میلیمتر | ۲۶۳۹ میلیمتر |
مصرف سوخت داخل شهر |
|
۱۴٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر | ۱۱٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر |
|
۸٫۶ لیتر در هر صد کیلومتر | ۸٫۴ لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی |
|
۱۲٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر | ۹٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک |
|
۸۷ لیتر | ۶۶ لیتر |
استاندارد آلایندگی |
|
یورو ۳ | یورو ۴ |
استاندارد امنیت |
|
EURONCAP 5 | |
میزان تولید CO2 |
|
۲۵۶ گرم در هر کیلومتر | – گرم در هر کیلومتر |
ترمز و پایداری |
|
ABS، EBD، BA، TRC، VSC و همچنین در مدل Off-Road این سیستمها نیز وجود دارند: Multi-Terrain ABS، A-TRC، HAC و DAC | ESP – ABS – سیستم کنترل اتوماتیک ترمز در سراشیبی (DBC) – سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) |
کیسه هوا |
|
۷ کیسه هوا با سیستم SRS – کیسه هوای راننده – کیسه هوای زانویی راننده – کیسه هوای سرنشین جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پردهای سراسری | مجموعا ۶ کیسه هوا |
سیستم صوتی |
|
قابلیت پخش CD به همراه چنجر ۶ تایی | سیستم صوتی حرفهای با قابلیت پخش CD، MP3 و دارای پورت USB، iPod، AUX و CDC – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان |
دیگر تجهیزات |
|
انتقال نیرو به چهار چرخ FWD – (حداکثر سرعت در ۲۰۰ کیلومتر محدود شده است) – بدنه به صورتی طراحی شده است که هنگام برخورد با عابر آسیب کمی به او وارد شود – چراغهای جلو مجهز به سیستم HID و AFS (روشنایی بهتر در جاده و هنگام پیچیدن) – روشن شدن فلاشرها هنگام ترمز ناگهانی – سیستم AVS سفارشی (تغییر حالت رانندگی به Normal، Comfort و Sport) – سیستم VFC در مدل Off-Road – سیستم KDSS – سیستم LSD در دیفرانسیل برای کمک به کم کردن اصطکاک و مصرف سوخت – چهار دوربین – نشاندهنده زاویه چرخها – تنظیم خودکار گیربکس به صورت هوشمند به کمک سیستم AI-Shift – سیستم هشدار برای کم کردن مصرف سوخت به هنگام شتاب – طراحی دکمههای داشبورد برای استفاده آسان حتی با دستکش | سقف پانوراما – رینگهای ۱۸ اینچی – آینهها تاشوی برقی و مجهز به گرمکن و چراغ راهنما – دوربین دید عقب – سنسور عقب – سنسور نور (روشن شدن خودکار چراغها) – شیشههای ضد آفتاب – کلید هوشمند و استارت دکمهای – کروز کنترل – سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه – آینه وسط الکتروکرومیک و همراه با نمایشگر دوربین عقب و خطوط راهنمای پارک – گرمکن صندلی سرنشینان جلو – نمایشگرهای سوپرویژن – سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer) – روکش چرمی صندلیها – روکش چرمی دسته دنده – تهویه صندلی راننده – پشت سریها با قابلیت عکسالعمل در برابر ضربه – باز شدن اتوماتیک قفل دربها در هنگام تصادف |