بیش از ۸ هزار فروش خودرو‌ی لوکس فراری در سال ۲۰۱۶

افزایش چشم گیر ایمنی در خودرو های بدون راننده آلفابت
فوریه 6, 2017
تمایل اشکودا به خودروسازان نیمه دولتی
فوریه 7, 2017

سود خودروساز اسپورت لوکس فراری ۳۸ درصد در نخستین سال فعالیتش به عنوان یک شرکت مستقل رشد کرد که به کمک حجم بالاتر فروش مدل ۴۸۸ بود.

به گزارش ایسنا، فراری که در شهر مارانلوی ایتالیا مستقر است، ۴۰۰ میلیون یورو (۴۳۲ میلیون دلار) سود خالص برای سال ۲۰۱۶ گزارش کرد که بالاتر از ۲۹۰ میلیون یورو در سال پیش از آن بود.

همچنین فروش در سال گذشته ۴.۶ درصد رشد کرد و به ۸۰۱۴ خودرو رسید، در حالیکه درآمد خالص این شرکت با ۹ درصد افزایش، به ۳.۱ میلیارد یورو بالغ شد.

سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فراری در یک کنفرانس مطبوعاتی به تحلیلگران گفت: ۲۰۱۶ سال خوبی بود و ما از پیشرفتی که از زمان جدایی فراری در ژانویه سال گذشته و عرضه عمومی سهام این شرکت حاصل شد، راضی هستیم.

فراری قصد دارد امسال خودروهای بیشتری تولید کند و پیش بینی می‌کند فروش سال ۲۰۱۷ بالای ۸۴۰۰ خودرو باشد و درآمدش به ۳.۳ میلیارد یورو بالغ شود.

مارچیونه گفت: دستورالعمل درآمد که شامل درآمد تطبیق یافته بدون احتساب مالیات و سود ۹۵۰ میلیون یورو است، منعکس کننده حدی از احتیاط است. این شرکت باید مراقب باشد با اهداف غیرواقع گرایانه خود را در معرض آسیب قرار ندهد.

فراری قصد دارد تولیدش را به ۱۰ هزار دستگاه افزایش دهد اما مارچیونه در برابر پیشنهادات که این خودروساز ابراسپورت باید یک مدل شاسی بلند عرضه کند، مقاومت کرده است.

وی گفت: رشد فراری از خودروهایی خواهد بود که از سرمایه گذاریها و معماریهای کنونی طراحی شده اند.

این خودروساز اعلام کرده است با وجود اینکه تحویل خودرو چهار درصد کاهش یافت و به ۱۹۴۰ دستگاه رسید، سود سه ماهه چهارم دو برابر شد و به ۱۱۲ میلیون یورو رسید و درآمدش با ۱۲ درصد افزایش، به ۸۳۶ میلیون یورو رسید.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، سفارشی سازی خودروهای فراری، فروش موتور خودرو به مازراتی و کرایه موتور به سه تیم دیگر فورمول ۱ در سال ۲۰۱۶ و همچنین اجناس برند فراری در رشد درآمد کل سال سهم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.