افزایش چشم گیر ایمنی در خودرو های بدون راننده آلفابت

معرفی سریعترین استیشن واگن مرسدس بنز
فوریه 6, 2017
بیش از ۸ هزار فروش خودرو‌ی لوکس فراری در سال ۲۰۱۶
فوریه 7, 2017

گزارش سالیانه دپارتمان خودروهای موتوری ایالت کالیفرنیا نشان می دهد که خودروهای بی نیاز از راننده گوگل نسبت به گذشته به شکل چشمگیری هوشمندتر و در نتیجه امن تر شده اند.

دپارتمان مورد اشاره چند سالی هست که به صورت دوره ای گزارشی تفکیکی را از وضعیت عملکرد تمام خودروهای بدون راننده کمپانی های مختلف -که در حال انجام تست های جاده ای در ایالت کالیفرنیا هستند- منتشر می سازد.

در این گزارش علاوه بر آمارهای مربوط به مسافت های طی شده و دفعات بروز حوادث جاده ای، آماری نیز از دفعاتی که راننده های انسانی مجبور به در دست گرفتن کنترل این وسایل نقلیه هوشمند شده اند را نیز اعلام می کند. بر این اساس خودروهای کمپانی Waymo (به عنوان زیرشاخه اتومبیل های هوشمند هولدینگ آلفابت) بسیار کمتر از سال قبل به کمک راننده خود نیاز پیدا کرده اند.

همان طور که در نمودار بالا قابل مشاهده است، در سال ۲۰۱۶ اتوموبیل های خودران Waymo در هر ۵ هزار مایل تنها ۱ بار به راننده خود نیازمند شده اند، این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ این رقم برابر با ۱۲۵۰ مایل به ازای هر بار نیاز به راننده بوده است. این رکورد در شرایطی به ثبت رسیده که این خودروها در سال گذشته حدود ۵۰ درصد مسافت بیشتری را نسبت به سال قبل از آن طی کرده اند.

«دیمیتری دولگوو» (Dmitri Dolgov) مدیرعامل شاخه خودروهای هوشمند آلفابت، این عملکرد درخشان را حاصل ارتقای همزمان قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری اتومبیل این شرکت می داند.

بر طبق گفته های او، ضعف نرم افزاری عامل عمده بروز معدود نقص ها و اشتباهاتی بوده است که سیستم خودران Waymo در حین تست ها با آن مواجه شده است. با این حال هیچ کدام از موارد فوق منجر به بروز تصادف و وارد آوردن خسارات مالی و جانی نشده است.

قرار است اولین ون های مجهز به تکنولوژی اختصاصی Waymo در آینده نزدیک و با همکاری شرکت کرایسلر راهی جاده های مانتین ویوو در کالیفرنیا و فینیکس در ایالت آریزونا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.